آیا گرفتن یک قاضی بازنشسته به عنوان وکیل خوب است

عکسی در خصوص گرفتن قاضی بازنشسته به عنوان وکیل

 در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم آیا گرفتن یا کقاضی بازنشسته به عنوان وکیل خوب است ؟ به طور کلی چنانچه  به دنبال اخذ یک وکیل باتجربه با سابقه هستید می توانید از خدمات مجموعه وکیل بیست استفاده نمایید .

در این جهت شما می توانید با مشاوره با شماره ۰۲۱۶۵۵۰۸۷۵۴ موضوعات خود را طرح نموده و در این خصوص مشورت لازم را بگیرید در این مقاله در خصوص این موضوع توضیحاتی اراده خواهیم داد .

مزایای قاضی بازنشسته 

به طور کلی اخذ یک قاضی بازنشسته با عنوان وکیل هم دارای مزایای زیاد و هم دارای معایبی است . که در این قسمت توضیح می دهیم .

آشنایی کامل به دستگاه قضایی

کسی که قبلا به عنوان قاضی بازنشسته بوده و اکنون در کسوت وکیل است بسیار به امور دستگاه قضا آشنایی دارد. ایشان می تواند در هر موضوع با تاکید بر سابقه  تجربه خود موضوع را تحلیل کند .

بیشتر بخوانید:وکیل قتل در غرب تهران

تخصص علمی

فردی که قبلا در دستگاه قضا کار می کرده و اکنون وکیل شده است به علت برخورد با موضوعات مختلف خواه یا نا خواه دارای بار علمی بالایی است و می تواند زمانی که در کسوت یک وکیل انتخاب شده است پرونده را بهتر انجام دهد .

برش بیشتر حرفش

بعضا دیده شده است که قضات بازنشسته حرفشان برنده تر است و مقام قضایی فعلی بیشتر به حرف ایشان التفات می کند. بنابر این در این خصوص هم شاید بتوان گفت مزیتی خوب است 

معایب استفاده از قاضی بازنشسته 

به طور کلی اخذ یک وکیل به عنوان قاضی بازنشسته سراسر هم دارای حسن نیست . بلکه عیوبی نیز در این زمینه مشاهده می شود که در ادامه این مقاله در خصوص آن توضیح می دهیم .

تک بعدی بودن 

به طور کلی قضات بازنشسته چون در یک موضوع فعالیت داشته اند در سایر موضوعات دارای علم پایین تری هستند لیکن وکلا در هم زمینه ها دارای علم بالاتری هستند . مثلا قاضی کیفری در زمینه حقوقی بسیار ضعیف است .

خلاقیت پایین

به طور کلی چون قضات قبلا در کسوت قضاوت دارای خلاقیت پایین بوده و صرفا در یک موضوع خاص رسیدگی و حکم داده اند و به دنبال راههای فرار نبوده اند بعضا برای وکالت شاید چندان مناسب نباشند .

amir

نظرات بسته شده است.

تماس فوری با وکیل