بهترین دادگاه برای طلاق توافقی

در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم بهترین دادگاه برای  طلاق توافقی کدام دادگاه است.در واقع زمانی که شما می خواهید طلاق توافقی بگیرید وضعیت در رویه قضایی ایران بسیار متفاوت است . بعضی دادگاهها زودتر این کار را انجام می دهند و بعضی ها دیرتر . جهت مشاوره در زمینه طلاق توافقی نیز می توانید با شماره ۰۹۰۲۱۵۱۷۲۷۱ تماس حاصل نمایید.

بهترین دادگاهها برای طلاق  در تهران

به طور کلی دادگاههای تهران در زمینه طلاق توافقی به چند دادگاه تقسیم می شوند. دادگاه خانواده یک . دادگاه خانواده دو. دادگاه باهنر . قبلا دادگاه مطهری .

در این زمینه وضعیت متفاوت بود و به بررسی هر یک از این دادگاهها می پردازیم.

وضعیت دادگاه خانواده دو تهران

دادگاه خانواده دو به نظر دادگاه خوبی برای انجام موضوع طلاق توافقی است .این دادگاه در منطقه ولنجک واقع شده است و برای مناطق یک و دو سه و پنج است . مدیریت این دادگاه قبلا به گونه ای بود که در همان ابتدا پرونده ها را به شعب ارجاع می داد و یک روزه و سه روزه نیز انجام می شد.

اما در حال حاضر در اکثر پرونده ها به شورا حل اختلاف ارجاع می شود. شورا نیز یک جلسه افراد را حاضر می کند . اگر حاضر نشوند پرونده را به دادگاه ارجاع می دهد.

همین پروسه رفت و برگشت ۲ ماه یا بعضا ۳ ماه طول می کشد . و موضوع طولانی می کند .

ولی خوبی این دادگاه این است که ۹۹ درصد از شعب تغییر خواسته به طلاق توافقی را قبول میکنند .بنابر این از جهت اینکه صدرصد کار انجام می شود بسیار مناسب است .

اما از جهت اینکه زمان زیادی می گذرد بسیار بد است .

عکسی در خصوص بهترین دادگاه برای طلاق توافقی است

  آیا همه شعب دادگاه خانواده ۲ برای انجام طلاق توافقی مناسب است

پاسخ منفی است . در حال حاضر یک و یا دو شعبه ای وجود دارد که تغییر خواسته را قبول نمی کنند و بهترین دادگاه برای طلاق توافقی است و افراد به بن بست می خورند . بنابر این ۲ درصد شعب چندان مناسب نیستند .

بعضی شعب هم هستند که در همان روز موضوع را به دادگاه ارجاع می دهند .

اما بعضی از شعب هستند که تابپ رای را به تاخیر می اندازند. بنابر این همه اینها فاکتور هایی هستند که باعث می شوند  پروسه طلاق توافقی دیرتر یا زودتر انجام شود .

این مقاله را حتما بخوانید:وکیل طلاق توافقی در سرآسیاب

پروسه دادگاه خانواده یک در طلاق توافقی

در این قسمت پروسه دادگاه خانواده یک در طلاق توافقی را بررسی می کنیم .

یکی دیگر از دادگاههایی که در طلاق توافقی هست دادگاه خانواده یک است که مناطق مرکز و جنوب شهر تهران را پوشش دهی می کند . دادگاه خانواده یک در منطقه اتوبان محلاتی تهران واقع شده است .

اما پروسه این دادگاه به این صورت است که کمتر پرونده ها را به شورا می فرسد . یعنی در عین اینکه دادگاه خانواده دو ۹۹ درصد پرونده ها را به شورا حل اختلاف می فرستد ،دادگاه خانواده یک ۵۰ درصد پرونده ها را به شورا حل اختلاف می فرستد .

در خود دادگاه نیز وضعیت به این صورت است که ۳۰ درصد شعبات طلاق توافقی را نمیپذیرند یا رجعی می دانند و ۷۰ درصد شعبات آن را می پذیرند . بابر این بسیار مهم است که بدانیم چه شعباتی آنرا می پذیرند .

بنابر این شما قبل از هرگونه اقدام در زمینه طلاق توافقی بهتر است با وکیل مشورت نموده و بی گدار به آب نزنید .

جهت مشاوره با وکیل در این زمینه می توانید با شماره ۰۹۰۲۱۵۱۷۲۷۱ تماس حاصل نمایید.

 

amir

نظرات بسته شده است.

تماس فوری با وکیل